Pariwara (Bahasa Jawa)
Pangertosan
Pariwara / Iklan yaiku wujud sesambungan kang nduweni maksud kanggo menehi
greget tetuku, nawakake sawijining barang utawa tenaga, kanggo merbawani
panemune wong akeh, narik payengkuyuning wong akeh amrih pikir lan tumindake
laras karo kekarepe sing masang pariwara.
Contoh
pariwara
Jenis
jenise pariwara:
Jenis-jenise iklan, yaiku :
A. Iklan
sing nganggo dasar tujuan
1. Pariwara Informatif
Pariwara informatif yaiku,
pariwara kang nduweni paugeran :
a) Nduweni
tujuan mbentuk kesadaran lan pengetahuan bab produk utawa fitur-fitur saka
produk kang wes ana.
b) Njelasno
cara kerja produk.
c) Menehi
infrmasi harga lan kemasan produk
d) Ngoreksi
produk
Tuladhane pariwara informatif
yaiku pariwara hp Sony Ericsson Z550i, pariwara Dji Sam Soe, pariwara Coca Cola.
2. Pariwara Persuasif
Pariwara persuasif nduweni
paugeran,yaiku :
a) Nduweni
tujuan nyiptakno kesenengan, preferensi lan keyakinan, sahinggo konsumen arep
tuku lan migunaake barang lan jasa.
b) Nganjurno
khalayak milih merk tertentu.
c) Nganjurno
kalayak tuku.
d) Ngubah
persepsi konsumen.
e) Mbujuk
khalayak tuku saiki.
Tuladhane pariwara persuasif
yaiku, pariwara Samsung Slim Fit T, pariwara Canon Printer PIXMA
iP1200.
3. Pariwara reminder
Pariwara reminder nduweni
paugeran, yaiku :
a) Nduweni
tujuan ndorong konsumen tuku maneh barang lan jasa.
b) Ngilingno
konsumen tuku produk iku.
c) Njaga
kesadaran produk.
d) Njalin
hubungan apik karo kosumen.
Tuladha : pariwara Vita
Zone, pariwara Hotel Santika Malang, pariwara Simpati Jitu.
B. Pariwara umum
1. Pariwara Tanggung
Jawab Sosial
Pariwara tanggung jawab
sosial, yaiku pariwara kang nduweni tujuan nyebarno pesan kang nduweni
sifat informatif, penerangan, pendidikan supaya mbentuk sikap warga,
sahinggo nduweni tanggung jawab marrang masalah sosial. Tuladha : pariwara anjuran,
lan pariwara penggambaran sosial.
2. Pariwara Bantahan
Pariwara bantahan
yaiku Pariwara kang digunakake mbantah utawa nglawan isu kang nggawe
rugi dan ndandani citrane wong, perusahaan utawa merek kang tercemar
amarga informasi kang ora bener. Ciri khas pariwara iki yaiku ndheleh
komunikator gawe pihak kang teraniaya utawa digawe rugi pihak liya.
Tujuan pariwara bantahan yaiku: ngilimisi pariwara kang ora bener lan
ora nguntungno; nglurusno isu ing porsi kang bener, sesuai karo
maksud perusahaan; mbangun simpati khalayak; mbangun opini publik menawa
perusahaan ana ing posisi kang bener.
3. Pariwara Pembelaan
Pariwara pembelaan yaiku
‘lawan’ saka pariwara bantahan. Tujuan saka pariwara iki yaiku supaya
oleh simpati saka khalayak menawa perusahaan ana ing posisi kang
bener. Tuldhane yaiku pariwara kang kaiket karo hak paten.
4. Pariwara Perbaikan
- Pariwara Cetak yaiku pariwara kang digawe lan dipasang karo migunakake teknik cetak. Tuladhane, yaiku: Pariwara cetak surat kabar, pariwara cetak baliho, pariwara cetak poster, pariwara spanduk, lan liya-liyane.
- Pariwara Elektronik yaiku pariwara kang dipasang ing media kaya radio, lan TV.
- Pariwara Komersial yaiku pariwara bisnis kang nduweni tujuan kanggo ngentokno keuntungan ekonomi. Pariwara komersial dibagi dadi telung jenis pariwara, yaiku pariwara kanggo konsumen, kanggo bisnis lan pariwara kanggo profesional.
- Pariwara Non Komersial yaiku pariwara kang digunakake kanggo nyampekake informasi, ndidik khalayak.
Sign up here with your email
1 komentar:
Write komentarTrmksh infonyae
Reply